Maranatta

Indiferent de ceea ce crezi, Dumnezeu este!

Importanţa unui CV


Un currículum vítae (CV) este o schiţă biografică cuprinzând toate indicaţiile privitoare la starea civilă, la situaţia unui candidat etc. care solicită un post sau un titlu. (DEX). În zilele noastre CV-ul tot mai des este folosit nu numai pentru solicitarea unui post sau a unu titlu oarecare, dar ca şi o supremaţie asupra cuiva. Uite ce CV am eu, iar tu nu eşti nimeni! Iar unii nici nu te mai întreabă cine eşti, orbiţi de CV-ul ce îl deţin pot să îţi reproşeze fără multă greutate că “Eu sunt reprezentant al legii, iar d-stră nu aveţi nici un drept să îmi reproşaţi ceva!” (Aşa ni s-a reproşat de unii reprezentanţi din ţara noastră).  Poziţia sau titlul pe care o deţine o persoană îl orbeşte într-atât că el uită toată omenia şi cel mai rău i se pare că totul în jur e pentru el şi nimeni nu mai e ca el…
Mi-am pus întrebarea ce ar însemna un CV cu adevărat şi ce rol ar trebui să îndeplinească în societatea noastră? Cum să-mi folosesc CV-ul meu? Unde pot să găsesc un exemplu corect de “folosire” a CV-ului?
Am găsit un exemplu de CV şi referire la unii oameni care şi-au folosit CV-ul şi la faptul cum să folosim CV-ul nostru. Accentu pe CV, era pus destul de mare în popurul Evreu. Fiecare Evreu avea un aşa numit CV, adică spiţă a neamului, cine este el şi de unde se trage. Aceasta îi dădea poziţie în mijlocul poporului. Cu această problemă s-a ciocnit şi apostolul Pavel care a scris în una din epistolele sale. Şi anume:

“Măcar că eu aş avea pricină de încredere chiar în lucrurile pămînteşti. Dacă altul crede că se poate încrede în lucrurile pămînteşti, eu şi mai mult; eu, care sînt tăiat împrejur a opta zi, din neamul lui Israel, din semin ia lui Beniamin, Evreu din Evrei; în ce priveşte Legea, Fariseu; în ce priveşte rîvna, prigonitor al Bisericii; cu privire la neprihănirea, pe care o dă Legea, fără prihană. Dar lucrurile, cari pentru mine erau cîştiguri, le-am socotit ca o pierdere, din pricina lui Hristos. Ba încă, şi acum privesc toate aceste lucruri ca o pierdere, faţă de preţul nespus de mare al cunoaşterii lui Hristos Isus, Domnul meu. Pentru El am perdut toate şi le socotesc ca un gunoi, ca să cîştig pe Hristos.” (Filipeni 3.4-8)

Apăru-se o problemă în oaraşul Filipi. Au apărut nişte oameni “cu CV” care răsturnau ceea ce a învăţat până acum apostolul Pavel. Apostolul Pavel numeşte aceste merite “ lucruri pământeşti” şi dacă cineva ar spune că poate să se încreadă în astfel de lucruri el şi mai mult. CV-ul apostolului Pavel printre Evrei era un CV de invediat, pentru alţii. Dar toate aceste lucruri par să fie câştiguri până la o vreme. Până în clipa când apostolul L-a cunoscut cu adevărat pe Isus Hristos. După aceasta toate aceste lucruri el le-a socotit ca o pierdere. În faţa lui Dumnezeu nu mai importă CV-ul tău! Oricine nu ai fi tu, un simplu lucrător, director sau chiar preşedinte, tu nu ai cu ce să te lauzi în faţa lui Dumnezeu. Toţi suntem egali în faţa Lui. Fiecare, fie preşedinte sau alegător, trebuie să ia hotărârea de a-L urma sau nu pe Dumnezeu. Atunci când înţelegi adevărata comoară, CV-ul tău devine un simplu gunoi pentru tine, iar comoara ta devine cunoaşterea lui Isus Hristos.

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

